RegiozorgNU

Rebrandingstraject

Overal in Nederland —dus ook in Noordwest-Utrecht— is het een uitdaging om bewoners goede huisartsenzorg te blijven bieden. De zorgvraag groeit en wordt complexer. Tegelijkertijd zijn er minder mensen en minder middelen. Dat vraagt om anders denken en doen. Om innovatie, samenwerking en efficiëntieslagen. 

Daarvoor kunnen bewoners, huisartsen en iedereen rond de huisartsenzorg op ons rekenen. Wij zijn RegiozorgNU. We werken samen aan vernieuwing en verbetering van de eerstelijnszorg, spoedzorg en chronische zorg. Zodat inwoners van Noordwest-Utrecht ook in de toekomst verzekerd zijn van goede zorg.

We kunnen de zorg alleen toekomstbestendig maken als we de handen ineenslaan. Samen staan we sterker, kunnen we (rand)zaken slimmer organiseren, sneller innoveren en de eerstelijnszorg beter stroomlijnen. Zodat we meer tijd overhouden voor wat ons bindt en drijft: optimale zorg voor de patiënt.  

Identiteit en communicatie

Alle identiteit is communicatie. Onze identiteit zegt wie we zijn, wat we doen en waarom we dat doen. Daaraan worden we herkend, en op beoordeeld. Daarom is het belangrijk dat we consistent zijn in onze uitingen. 

De verbindende rol van RegiozorgNU was al stevig verankerd in de regio, maar met deze uitgebreide fundering is de roep om duidelijkheid nog groter. De communicatie wordt van het optimaliseren van onderlinge samenwerking in de eerstelijnszorg uitgebreid naar de arbeidsmarkt. 

Meer doelgroepen vraagt om glasheldere communicatie. Met huisartsen en zorgpartners voeren we een andere dialoog, dan met beleidsmakers of werkzoekenden. Daar moeten we voor uitgerust worden met de juiste slimme gereedschappen.

Concept en ontwerp
Diezijnvaardig

Tekst en redactie
Theo van der Vlugt, RegiozorgNU

Opdrachtgever
RegiozorgNU